Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...
Afhandeling (hoger) beroep Wie het niet eens is met een beslissing van UWV op een ingediend bezwaar, kan daartegen in beroep gaan. In 2017 werden 12.640 beroepszaken...
Dienstverlening gericht op werk 2018 De economie trekt aan, maar het is niet voor iedereen eenvoudig werk op eigen kracht te vinden. Daarnaast zien we dat er in toenemende mate sprake...
Wajong-dienstverlening 2018 Met Wajongers met arbeidsvermogen die niet werken of voor wie niet een re‑integratietraject is ingekocht, hebben we minimaal 1 keer per jaar...
Toetsing ontslagaanvragen 2018 In de eerste 8 maanden van 2018 hebben we minder ontslagaanvragen ontvangen dan in dezelfde periode in 2017. De tabel toont de uitkomsten van...
Tewerkstellingsvergunningen en ‑adviezen 2018 In de eerste 8 maanden van 2018 behandelden we 5.100 aanvragen van werkgevers voor een tewerkstellingsvergunning en gaven we...
Sociaal‑medische beoordeling WIA 2018 Sinds het vierde kwartaal van 2015 is het aantal WIA‑aanvragen fors toegenomen. In de eerste 8 maanden van 2018 hebben we 39.100 nieuwe...
Fraudethema’s 2018 We doen onderzoek naar meer georganiseerde en grootschalige fraude. Het doel is inzicht te verkrijgen in (mogelijke) fraudefenomenen en daarover...
Contact met de klant 2018 Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid 2018 Bij de eerste meting van de klanttevredenheid van 2018 waardeerden uitkeringsgerechtigden onze dienstverlening met 7,2 en werkgevers met 6,6.