Dienstverleningsconcept voor werkgevers In 2017 hebben we stappen gezet om onze dienstverlening aan werkgevers te verbeteren.
Wet banenafspraak en quotum arbeidsbeperkten Tussen 2014 en 2026 moeten er 125.000 extra banen worden gecreëerd voor mensen met een arbeidsbeperking. UWV beheert het...
Online dienstverlening aan werkgevers Werkgevers maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. Op werk.nl kunnen ze vacatures publiceren en zelf cv’s zoeken in de...
Leerwerkloketten Leerwerkloketten zijn regionale samenwerkingsverbanden om de aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt te verbeteren. UWV faciliteert de...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Bedrijfsadvies inclusieve organisatie UWV biedt bedrijven die streven naar een duurzame inschakeling van mensen met een arbeidsbeperking kosteloos een bedrijfsanalyse aan. Inmiddels...
Verbeteren werkgeversportaal We brengen het werkgeversportaal op uwv.nl naar een niveau dat past bij de huidige eisen rondom beschikbaarheid, onderhoud, webrichtlijnen en...
Grensinformatiepunten In 2017 zijn er grensinformatiepunten geopend voor Nederlandse, Duitse en Belgische grensarbeiders. Werknemers kunnen er informatie krijgen over...
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...
Wajong-dienstverlening 2018 Met Wajongers met arbeidsvermogen die niet werken of voor wie niet een re‑integratietraject is ingekocht, hebben we minimaal 1 keer per jaar...