Sociaal-medische adviezen en beoordelingen voor externe partijen UWV beoordeelt voor de Sociale Verzekeringsbank het arbeidsvermogen van mensen die een beroep doen op een uitkering op grond van de Anw, AKW...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Internationale controles In internationaal verband voert UWV zelfstandig controles uit. Het Interventieteam Buitenland bezoekt mensen die in buitenland wonen en een...
Polisadministratie In onze polisadministratie stonden eind 2017 20 miljoen inkomstenverhoudingen geregistreerd van 13,1 miljoen mensen. We...
Verbeteren kwaliteit polisadministratie In 2017 hebben we de kwaliteit van onze gegevensleveringen verder verbeterd. Verder lag de nadruk op de standaardisering van ons productaanbod.
Pilot Handig! De pilot waarbij consumenten bij een aantal partijen een hypotheek konden aanvragen met het verzekeringsbericht van UWV, in plaats van met een...
Elektronische gegevensuitwisseling met gerechtsdeurwaarders Met e‑VOI, een gestandaardiseerde, beveiligde digitale uitwisseling, hebben gerechtsdeurwaarders inzage in gegevens over uitkeringen die door UWV...
Informatie over mogelijke instroom in de bijstand Gemeenten kunnen via een speciaal daarvoor ingericht portaal maandelijks informatie krijgen over het aantal WW’ers dat mogelijk de bijstand in zal...
Ontsluiting werkzoekendenbestand Om te komen tot een sluitende registratie van bijstandsgerechtigden bij UWV, vergelijken we sinds april 2017 maandelijks de gegevens in de...