Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Hulp bij gebruik online dienstverlening Mensen die niet goed met een computer kunnen omgaan, helpen we. Het extra budget en de activiteiten hiervoor hebben we geïntegreerd in het...
Cliëntenraden zijn gewaardeerde ogen en oren Cliëntenraden staan in nauw contact met onze klanten en zijn daarom voor ons belangrijke ‘ogen en oren’. De raden adviseren ons gevraagd en...
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Klantenpanels We horen graag wat onze klanten van onze dienstverlening vinden. Via het online UWV Panel kunnen WW’ers hun mening laten horen, meedenken en...
Voorkomen van instroom in de WIA Voor mensen met een Ziektewet‑uitkering verzorgt UWV verzuimbegeleiding en re‑integratie. De tabel toont de gemiddelde verzuimduur in het eerste...
Uitstroom naar werk van mensen met een arbeidsbeperking In 2017 vonden 13.000 mensen met een arbeidsbeperking een baan; dat zijn er 500 meer dan in 2016. De tabel toont om hoeveel Wajongers en...
Aantal werkende Wajongers Eind 2017 werkten 58.700 Wajongers, 24,5% van het totale aantal Wajongers. De tabel toont de ontwikkeling sinds 2005.