ICT‑prioriteit vereenvoudiging en modernisering ICT In het kader van vereenvoudiging en modernisering lopen een aantal grote projecten. De overgang naar één uniforme betaalomgeving voor de...
ICT‑prioriteit functionele doorontwikkeling en baten ICT Sinds half september 2017 wordt een gedeelte van de WW‑aanvragen geautomatiseerd afgehandeld (straight through processing), dus zonder...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Verbeteren kwaliteit polisadministratie In 2017 hebben we de kwaliteit van onze gegevensleveringen verder verbeterd. Verder lag de nadruk op de standaardisering van ons productaanbod.
Pilot Handig! De pilot waarbij consumenten bij een aantal partijen een hypotheek konden aanvragen met het verzekeringsbericht van UWV, in plaats van met een...
Elektronische gegevensuitwisseling met gerechtsdeurwaarders Met e‑VOI, een gestandaardiseerde, beveiligde digitale uitwisseling, hebben gerechtsdeurwaarders inzage in gegevens over uitkeringen die door UWV...
Informatie over mogelijke instroom in de bijstand Gemeenten kunnen via een speciaal daarvoor ingericht portaal maandelijks informatie krijgen over het aantal WW’ers dat mogelijk de bijstand in zal...
Ontsluiting werkzoekendenbestand Om te komen tot een sluitende registratie van bijstandsgerechtigden bij UWV, vergelijken we sinds april 2017 maandelijks de gegevens in de...
Naar een robuustere loonaangifteketen In september 2017 hebben UWV, de Belastingdienst en het CBS samen met aanleveraars en afnemers van loonaangiftegegevens een toekomstvisie...
Kennis voor een betere uitvoering Wij doen op maatschappelijk relevante thema’s analyses en doen daar voorspellingen over en voeren onderzoeken uit die ons helpen om onze...