Cliëntenraden zijn gewaardeerde ogen en oren Cliëntenraden staan in nauw contact met onze klanten en zijn daarom voor ons belangrijke ‘ogen en oren’. De raden adviseren ons gevraagd en...
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Klantenpanels We horen graag wat onze klanten van onze dienstverlening vinden. Via het online UWV Panel kunnen WW’ers hun mening laten horen, meedenken en...
Ingekochte re‑integratiediensten De uitgaven voor de inkoop van re‑integratiediensten zijn in 2017 uitgekomen op € 72,2 miljoen. De tabel laat zien hoeveel...
Klanttevredenheid We meten de klanttevredenheid voor de meeste doelgroepen 2 keer per jaar, zowel regionaal als landelijk. De tabel toont de rapportcijfers die...
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...
Afhandeling (hoger) beroep Wie het niet eens is met een beslissing van UWV op een ingediend bezwaar, kan daartegen in beroep gaan. In 2017 werden 12.640 beroepszaken...
Re‑integratiedienstverlening voor mensen met WIA/WGA‑uitkering,... Gedurende 2017 kregen in totaal 19.100 mensen die recent in de WIA/WGA waren terechtgekomen onze nieuwe re‑integratiedienstverlening. De...
Extra re‑integratiedienstverlening voor mensen met... Mensen die in 2013 en 2014 in de WIA/WGA zijn ingestroomd, bieden we extra dienstverlening. De tabel toont de extra re‑integratiedienstverlening...