Dienstverleningsmodel voor WW’ers In oktober 2016 is UWV gestart met een nieuw dienstverleningsmodel voor WW’ers. In de nieuwe dienstverlening combineren we de algemene online...
Online dienstverlening voor werkzoekenden Iedereen die een uitkering bij UWV aanvraagt, krijgt online dienstverlening op werk.nl.
Extra budget voor 50‑plussers Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft in het kader van het actieplan Perspectief voor 50‑plussers voor 2017 en 2018 extra...
Activeren breder zoekgedrag In 2017 zijn 37.400 activeringsgesprekken gevoerd met langdurig werklozen.
Leerwerkloketten Leerwerkloketten zijn regionale samenwerkingsverbanden om de aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt te verbeteren. UWV faciliteert de...
Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Hulp bij gebruik online dienstverlening Mensen die niet goed met een computer kunnen omgaan, helpen we. Het extra budget en de activiteiten hiervoor hebben we geïntegreerd in het...
Cliëntenraden zijn gewaardeerde ogen en oren Cliëntenraden staan in nauw contact met onze klanten en zijn daarom voor ons belangrijke ‘ogen en oren’. De raden adviseren ons gevraagd en...
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.