Versneld aanleveren loonaangiftegegevens Met werkgeversorganisaties bekijken we of werkgevers loonaangiftegegevens sneller kunnen aanleveren. Ook onderzoeken we of nadere aanpassingen aan...
Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
ICT‑prioriteit functionele doorontwikkeling en baten ICT Sinds half september 2017 wordt een gedeelte van de WW‑aanvragen geautomatiseerd afgehandeld (straight through processing), dus zonder...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Informatie over mogelijke instroom in de bijstand Gemeenten kunnen via een speciaal daarvoor ingericht portaal maandelijks informatie krijgen over het aantal WW’ers dat mogelijk de bijstand in zal...
Ontsluiting werkzoekendenbestand Om te komen tot een sluitende registratie van bijstandsgerechtigden bij UWV, vergelijken we sinds april 2017 maandelijks de gegevens in de...
Bedrijfsadvies inclusieve organisatie UWV biedt bedrijven die streven naar een duurzame inschakeling van mensen met een arbeidsbeperking kosteloos een bedrijfsanalyse aan. Inmiddels...
Ingekochte re‑integratiediensten De uitgaven voor de inkoop van re‑integratiediensten zijn in 2017 uitgekomen op € 72,2 miljoen. De tabel laat zien hoeveel...
Klachtsoorten In 2017 ontvingen we 8.047 klachten, ongeveer een kwart minder dan in 2016. De tabel laat zien waar de klachten over gingen.
Re‑integratiedienstverlening voor mensen met WIA/WGA‑uitkering,... Gedurende 2017 kregen in totaal 19.100 mensen die recent in de WIA/WGA waren terechtgekomen onze nieuwe re‑integratiedienstverlening. De...