Meldplicht datalekken Op 1 januari 2016 is de meldplicht datalekken in werking getreden. UWV heeft in 2017 in 84 situaties melding van een datalek gedaan...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Risicoanalyses Er zijn steeds meer data beschikbaar en met data‑analyse kunnen we fraude effectiever bestrijden.
Fraudethema’s We doen ook onderzoek naar meer georganiseerde en grootschalige fraude, met als doel inzicht te verkrijgen in (mogelijke) fraudefenomenen, en...
Internationale controles In internationaal verband voert UWV zelfstandig controles uit. Het Interventieteam Buitenland bezoekt mensen die in buitenland wonen en een...
Polisadministratie In onze polisadministratie stonden eind 2017 20 miljoen inkomstenverhoudingen geregistreerd van 13,1 miljoen mensen. We...
Verbeteren kwaliteit polisadministratie In 2017 hebben we de kwaliteit van onze gegevensleveringen verder verbeterd. Verder lag de nadruk op de standaardisering van ons productaanbod.
Pilot Handig! De pilot waarbij consumenten bij een aantal partijen een hypotheek konden aanvragen met het verzekeringsbericht van UWV, in plaats van met een...
Elektronische gegevensuitwisseling met gerechtsdeurwaarders Met e‑VOI, een gestandaardiseerde, beveiligde digitale uitwisseling, hebben gerechtsdeurwaarders inzage in gegevens over uitkeringen die door UWV...
Informatie over mogelijke instroom in de bijstand Gemeenten kunnen via een speciaal daarvoor ingericht portaal maandelijks informatie krijgen over het aantal WW’ers dat mogelijk de bijstand in zal...