2017 in het kort In dit artikel geven we een beknopt overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in 2017.
Dienstverleningsmodel voor WW’ers In oktober 2016 is UWV gestart met een nieuw dienstverleningsmodel voor WW’ers. In de nieuwe dienstverlening combineren we de algemene online...
Online dienstverlening voor werkzoekenden Iedereen die een uitkering bij UWV aanvraagt, krijgt online dienstverlening op werk.nl.
Activeren breder zoekgedrag In 2017 zijn 37.400 activeringsgesprekken gevoerd met langdurig werklozen.
Versneld aanleveren loonaangiftegegevens Met werkgeversorganisaties bekijken we of werkgevers loonaangiftegegevens sneller kunnen aanleveren. Ook onderzoeken we of nadere aanpassingen aan...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Informatie over mogelijke instroom in de bijstand Gemeenten kunnen via een speciaal daarvoor ingericht portaal maandelijks informatie krijgen over het aantal WW’ers dat mogelijk de bijstand in zal...
Dienstverlening om WW’ers en werkgevers bij elkaar te brengen 2018 Mensen met een WW‑uitkering die dat nodig hebben, bieden we op basis van een persoonlijk gesprek dienstverlening op maat. De tabellen tonen de...