Dienstverleningsmodel voor WW’ers In oktober 2016 is UWV gestart met een nieuw dienstverleningsmodel voor WW’ers. In de nieuwe dienstverlening combineren we de algemene online...
Online dienstverlening voor werkzoekenden Iedereen die een uitkering bij UWV aanvraagt, krijgt online dienstverlening op werk.nl.
Activeren breder zoekgedrag In 2017 zijn 37.400 activeringsgesprekken gevoerd met langdurig werklozen.
Leerwerkloketten Leerwerkloketten zijn regionale samenwerkingsverbanden om de aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt te verbeteren. UWV faciliteert de...
Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Hulp bij gebruik online dienstverlening Mensen die niet goed met een computer kunnen omgaan, helpen we. Het extra budget en de activiteiten hiervoor hebben we geïntegreerd in het...
Cliëntenraden zijn gewaardeerde ogen en oren Cliëntenraden staan in nauw contact met onze klanten en zijn daarom voor ons belangrijke ‘ogen en oren’. De raden adviseren ons gevraagd en...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Grensinformatiepunten In 2017 zijn er grensinformatiepunten geopend voor Nederlandse, Duitse en Belgische grensarbeiders. Werknemers kunnen er informatie krijgen over...