Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Hulp bij gebruik online dienstverlening Mensen die niet goed met een computer kunnen omgaan, helpen we. Het extra budget en de activiteiten hiervoor hebben we geïntegreerd in het...
Cliëntenraden zijn gewaardeerde ogen en oren Cliëntenraden staan in nauw contact met onze klanten en zijn daarom voor ons belangrijke ‘ogen en oren’. De raden adviseren ons gevraagd en...
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Klantenpanels We horen graag wat onze klanten van onze dienstverlening vinden. Via het online UWV Panel kunnen WW’ers hun mening laten horen, meedenken en...
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid We meten de klanttevredenheid voor de meeste doelgroepen 2 keer per jaar, zowel regionaal als landelijk. De tabel toont de rapportcijfers die...
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...