Tijdige eerste betaling 2018 We willen een klant die tijdig een uitkering heeft aangevraagd op tijd uitbetalen. De tabel laat de tijdigheid zien van de eerste betalingen voor...
Sociaal‑medische beoordeling WIA 2018 Sinds het vierde kwartaal van 2015 is het aantal WIA‑aanvragen fors toegenomen. In de eerste 8 maanden van 2018 hebben we 39.100 nieuwe...
Overtredingen inspanningsplicht 2018 Uitkeringsgerechtigden met arbeidsvermogen zijn verplicht zich voldoende in te spannen om werk te vinden. De tabel toont het aantal overtredingen...
Fraudethema’s 2018 We doen onderzoek naar meer georganiseerde en grootschalige fraude. Het doel is inzicht te verkrijgen in (mogelijke) fraudefenomenen en daarover...
Ondersteuning aan mensen met schulden 2018 Schulden kunnen het perspectief op werk en deelname aan de maatschappij in de weg staan. UWV wil zich richten op het voorkomen en niet laten...
Verbeteren dienstverlening aan burgers 2018 Via experimenten onderzoeken we hoe we de gebruiksvriendelijkheid van onze websites en de tevredenheid van klanten daarover verder kunnen...
Contact met de klant 2018 Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid 2018 Bij de eerste meting van de klanttevredenheid van 2018 waardeerden uitkeringsgerechtigden onze dienstverlening met 7,2 en werkgevers met 6,6.
Nieuwe Ziektewet-arbodienstverlening 2018 We hebben met onze ondernemingsraad een akkoord bereikt over een nieuwe werkwijze voor de Ziektewet‑arbodienstverlening. Deze is erop gericht om...
Centrum Inclusieve Arbeidsorganisatie 2018 Het Centrum Inclusieve Arbeidsorganisatie heeft in samenwerking met FWG, expertisecentrum voor de zorg, een nieuwe aanpak ontwikkeld om bij...