Dienstverleningsmodel voor WW’ers In oktober 2016 is UWV gestart met een nieuw dienstverleningsmodel voor WW’ers. In de nieuwe dienstverlening combineren we de algemene online...
Online dienstverlening voor werkzoekenden Iedereen die een uitkering bij UWV aanvraagt, krijgt online dienstverlening op werk.nl.
Uitstroom naar werk van mensen met een WW‑uitkering In 2017 heeft UWV van bijna 218.800 mensen de WW‑uitkering beëindigd wegens redenen gerelateerd aan werk. UWV hanteert hiervoor in dit...
Extra budget voor 50‑plussers Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft in het kader van het actieplan Perspectief voor 50‑plussers voor 2017 en 2018 extra...
Scholingsvoucher en plaatsingsfee Om de kansen van werkzoekenden te vergroten, heeft UWV in 2017 nog scholingsvouchers en plaatsingsfees toegekend.
Aanpak jeugdwerkloosheid Per 1 juli 2017 zijn de extra activiteiten van UWV voor de bestrijding van de jeugdwerkloosheid beëindigd. Jonge werkzoekenden...
Activeren breder zoekgedrag In 2017 zijn 37.400 activeringsgesprekken gevoerd met langdurig werklozen.
Leerwerkloketten Leerwerkloketten zijn regionale samenwerkingsverbanden om de aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt te verbeteren. UWV faciliteert de...
Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.