Regionale convenanten via Werkgeversservicepunten Via onze regionale Werkgeversservicepunten sluiten we regionale convenanten af, waarvan een deel is gekoppeld aan landelijke convenanten.
Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
ICT‑prioriteit functionele doorontwikkeling en baten ICT Sinds half september 2017 wordt een gedeelte van de WW‑aanvragen geautomatiseerd afgehandeld (straight through processing), dus zonder...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...
Informatie over mogelijke instroom in de bijstand Gemeenten kunnen via een speciaal daarvoor ingericht portaal maandelijks informatie krijgen over het aantal WW’ers dat mogelijk de bijstand in zal...
Risicomanagement: terugblik 2017 en doorkijk naar 2018 Binnen de uitvoering in 2017 zien wij een aantal onderwerpen die voor de korte en middellange termijn risicovol zijn en die daarom in de...
Ontwikkeling WW Onder invloed van het economisch herstel is het aantal WW‑uitkeringen in 2017 met 21% gedaald. De tabel toont de volumeontwikkeling sinds 2003.
Nieuwe uitkeringen In 2017 ontvingen circa 1,3 miljoen mensen gedurende kortere of langere tijd een uitkering van UWV. De tabel toont het aantal nieuwe...
Beëindigde uitkeringen In 2017 ontvingen circa 1,3 miljoen mensen gedurende kortere of langere tijd een uitkering van UWV. De tabel toont het aantal beëindigde...
Lopende uitkeringen In 2017 ontvingen circa 1,3 miljoen mensen gedurende kortere of langere tijd een uitkering van UWV. De tabel toont het aantal lopende...