Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid We meten de klanttevredenheid voor de meeste doelgroepen 2 keer per jaar, zowel regionaal als landelijk. De tabel toont de rapportcijfers die...
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...
Afhandeling (hoger) beroep Wie het niet eens is met een beslissing van UWV op een ingediend bezwaar, kan daartegen in beroep gaan. In 2017 werden 12.640 beroepszaken...
Dienstverlening gericht op werk 2018 De economie trekt aan, maar het is niet voor iedereen eenvoudig werk op eigen kracht te vinden. Daarnaast zien we dat er in toenemende mate sprake...
Fraudethema’s 2018 We doen onderzoek naar meer georganiseerde en grootschalige fraude. Het doel is inzicht te verkrijgen in (mogelijke) fraudefenomenen en daarover...
Contact met de klant 2018 Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid 2018 Bij de eerste meting van de klanttevredenheid van 2018 waardeerden uitkeringsgerechtigden onze dienstverlening met 7,2 en werkgevers met 6,6.