Eerstejaars Ziektewet‑beoordelingen De achterstand van nog uit te voeren eerstejaars Ziektewet‑beoordelingen is in 2017 met ruim 1.200 gedaald. UWV heeft in 2017 39.600 van deze...
Pilots in het kader van de Ziektewet‑arbo We hebben in 2 pilots verschillende werkwijzen getoetst voor het Ziektewet‑arboproces. Op basis van de uitkomsten hebben we een aangescherpt...
Nieuw dienstverleningsproces voor mensen met een WIA‑uitkering De Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen heeft als doel om arbeidsbeperkten hun resterende verdiencapaciteit zo veel mogelijk te laten...
Re-integratie van Wajongers Via een klantprofiel maken wij voor bedrijven inzichtelijk welke Wajongers in hun regio beschikbaar zijn voor werk en wat zij kunnen....
Ggz-cliënten aan het werk Om arbeidsparticipatie van mensen met ernstige psychische aandoeningen te bevorderen, stellen we subsidie beschikbaar voor de inzet van de methode...
Online dienstverlening voor uitkeringsgerechtigden Uitkeringsgerechtigden maken steeds vaker gebruik van onze online dienstverlening. In 2017 hebben we weer diverse verbeteringen aan gebracht en...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Hulp bij gebruik online dienstverlening Mensen die niet goed met een computer kunnen omgaan, helpen we. Het extra budget en de activiteiten hiervoor hebben we geïntegreerd in het...
Cliëntenraden zijn gewaardeerde ogen en oren Cliëntenraden staan in nauw contact met onze klanten en zijn daarom voor ons belangrijke ‘ogen en oren’. De raden adviseren ons gevraagd en...
Preventieve handhaving We zien dat een groeiende groep burgers moeite heeft met complexe regels. Voor UWV wordt het steeds belangrijker om hen te helpen en om...