Verbeteren werkgeversportaal

Omdat de technische ontwikkelingen en de vereisten aan online dienstverlening niet stilstaan, zijn we eind 2016 het project Ketenstabiliteit werkgeversportaal gestart. Hiermee brengen we het werkgeversportaal op uwv.nl naar een niveau dat past bij de huidige eisen. Die betreffen niet alleen beschikbaarheid en onderhoud, maar ook webrichtlijnen en gebruikerservaring. Eind juni hebben we een vernieuwde vormgeving in gebruik genomen. Het portaal heeft nu dezelfde moderne uitstraling en gebruiksvriendelijkheid als Mijn UWV‑particulieren en het zakelijk portaal, en is te gebruiken op computers, tablets en smartphones. Werkgevers kunnen sinds eind juli digitaal vragen stellen aan UWV‑medewerkers via Uw berichten op het werkgeversportaal. Dat deden ze in 2017 bijna 8.800 keer. Sinds medio augustus kunnen UWV‑medewerkers via de Uw‑berichtenomgeving op hun beurt vragen stellen aan werkgevers en hen vragen documenten te uploaden.