Herbeoordelingen In 2017 hebben we 36.900 sociaal‑medische herbeoordelingen uitgevoerd. In 2017 is de achterstand volgens verwachting met circa 6.800 gestegen...
Jobcoaching Werknemers met een ziekte of beperking die begeleiding op het werk nodig hebben, kunnen bij UWV een jobcoach aanvragen. In 2017 is...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid We meten de klanttevredenheid voor de meeste doelgroepen 2 keer per jaar, zowel regionaal als landelijk. De tabel toont de rapportcijfers die...
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...
Afhandeling (hoger) beroep Wie het niet eens is met een beslissing van UWV op een ingediend bezwaar, kan daartegen in beroep gaan. In 2017 werden 12.640 beroepszaken...
Dienstverlening gericht op werk 2018 De economie trekt aan, maar het is niet voor iedereen eenvoudig werk op eigen kracht te vinden. Daarnaast zien we dat er in toenemende mate sprake...
Wajong-dienstverlening 2018 Met Wajongers met arbeidsvermogen die niet werken of voor wie niet een re‑integratietraject is ingekocht, hebben we minimaal 1 keer per jaar...