Extra budget voor 50‑plussers Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft in het kader van het actieplan Perspectief voor 50‑plussers voor 2017 en 2018 extra...
Leerwerkloketten Leerwerkloketten zijn regionale samenwerkingsverbanden om de aansluiting tussen opleiding en arbeidsmarkt te verbeteren. UWV faciliteert de...
Telefonische dienstverlening en social media In 2017 heeft UWV Klantencontact ruim 4,7 miljoen telefonische klantvragen beantwoord, aanzienlijk minder dan in 2016.
Gebruik en beschikbaarheid uwv.nl en werk.nl Onze websites uwv.nl en werk.nl behoren tot de meestbezochte (semi)overheidssites. uwv.nl was gemiddeld 99,9% van de tijd beschikbaar, werk.nl 98,6%.
Grensinformatiepunten In 2017 zijn er grensinformatiepunten geopend voor Nederlandse, Duitse en Belgische grensarbeiders. Werknemers kunnen er informatie krijgen over...
Contact met de klant Klanten kunnen steeds meer zaken online regelen met UWV. Maar het blijft natuurlijk ook mogelijk vragen telefonisch te stellen. De tabel toont om...
Klanttevredenheid We meten de klanttevredenheid voor de meeste doelgroepen 2 keer per jaar, zowel regionaal als landelijk. De tabel toont de rapportcijfers die...
Afhandeling bezwaren Wie het niet eens is met een formele beslissing van UWV, kan een bezwaar indienen. In 2017 werden 76.600 bezwaren ingediend. De tabel toont...
Afhandeling (hoger) beroep Wie het niet eens is met een beslissing van UWV op een ingediend bezwaar, kan daartegen in beroep gaan. In 2017 werden 12.640 beroepszaken...
Dienstverlening gericht op werk 2018 De economie trekt aan, maar het is niet voor iedereen eenvoudig werk op eigen kracht te vinden. Daarnaast zien we dat er in toenemende mate sprake...